سفر به مارماریس ، جاذبه ها و بهترین زمان سفر

سفر به مارماریس بسیار پر طرفدار است چراکه مارماریس به دلیل شن و ماسه‌های سفید در ساحل و آبهای پاک و آرام، برای تفریح و استراحت بسیار مناسب است.

بهترین زمان سفر به مارماریس
بهترین زمان سفر به مارماریس

سفر به مارماریس : مارماریس یکی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی در ترکیه است که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر زیبا در کنار دریای اچ‌ای‌آر و در استان موغلا قرار دارد و به دلیل آب و هوای خوب، شن و ماسه‌های سفید و آبهای آبی کم‌عمق، برای تفریح و استراحت بسیار مناسب است. در این مقاله، شما با جاذبه‌های گردشگری مارماریس و همچنین نکاتی که باید در نظر داشته باشید برای سفر به این شهر، آشنا خواهید شد.

بهترین زمان سفر به مارماریس
بهترین زمان سفر به مارماریس

جاذبه‌های گردشگری در سفر به مارماریس

بازدید از کاخ بوزوکو

کاخ بوزوکو یکی از محل‌های دیدنی مارماریس است که در قلب شهر واقع شده است. این کاخ در قرن 19 ساخته شده و برای تفریح واحدی از خانواده سلطنتی ترکیه بوده است. امروزه، کاخ به عنوان یک موزه بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند. در داخل کاخ، شما می‌توانید تمامی اتاق‌ها و سالن‌های بزرگ، شامل سالن رسمی، سالن غذاخوری و سالن موسیقی را ببینید.

قلعه مارماریس در سفر به مارماریس

قلعه مارماریس یکی از بناهای تاریخی این شهر است که در ارتفاعی بر فراز شهر و در نزدیکی دریا قرار دارد. این قلعه در قرن 16 ساخته شده و به عنوان یک پایگاه نظامی و دفاعی برای شهر مارماریس و اطراف آن استفاده می‌شد. امروزه، قلعه به عنوان یک موزه بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند و شما می‌توانید در سفر به مارماریس ازداخل آن، تمامی اتاق‌ها و سالن‌های بزرگ بازدید کنید.

ساحل‌های مارماریس

مارماریس به دلیل شن و ماسه‌های سفید و آبهای پاک و آرام، برای تفریح و استراحت بسیار مناسب است. ساحل شهر به طور معمول پراز گردشگران است که سفر به مارماریس را برای تعطیلات خود انتخاب کرده اند. اما هنگامی که به سواحل شرقی مارماریس سفر می‌کنید، شما می‌توانید ساحل‌هایی را پیدا کنید که کمتر شلوغ هستند و شما را به خودشان جذب می‌کنند. این شامل ساحل‌های آیاکاواز، بوزا، اورتاکنت و ساریگرمه می‌شود. همچنین، در سواحل شهر، شما می‌توانید انواع فعالیت‌های آبی از جمله شنا، غواصی و اسکی آبی را انجام دهید.

جزایر رودخانه دلیجان

رودخانه دلیجان که برای بسیاری از مردم مارماریس یکی از جاذبه‌هایی است که باید حتماً با آن آشنا شوند، سه جزیره دارد که هر سه جزیره به دلیل طبیعت صخره‌ای و آبی که به آنان مرز می‌دهد، برای بسیاری از گردشگران بسیار جذاب هستند. شما می‌توانید با انجام تورهای قایقرانی و کایاکینگ، این جزایر را بپیمایید و به زیبایی طبیعت در آنجا بیافریند.

بهترین زمان سفر به مارماریس

بهترین زمان سفر در فصل بهار و تابستان است، زیرا هوا گرم و خشک است و آب دریا نیز معمولاً آرام است. همچنین، در فصل بهار، شما می‌توانید از زیبایی‌های طبیعتی مارماریس بهره بیشتری ببرید، زیرا درختان میوه در این فصل شروع به گل دادن می‌کنند.

مارماریس یکی از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه است و چندین فصل برای سفر به آن مناسب است. اما به طور کلی، بهترین زمان برای سفر به مارماریس در فصل بهار و تابستان است.

در فصل بهار (مارس تا مه)، هوا در مارماریس آرام و خنک است و این فصل مناسبی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و کاشت درختان مرکبات در اطراف شهر است.

بهترین زمان سفر به مارماریس
بهترین زمان سفر به مارماریس

در فصل تابستان (ژوئن تا سپتامبر)، هوا گرم و خشک است و شنا در سواحل و تفریحات دریایی مانند جت اسکی و ورزش‌های آبی بسیار محبوب هستند. این فصل برای لذت بردن از آب و هوای بسیار گرم و آفتابی مارماریس مناسب است.

در فصل پاییز (اکتبر و نوامبر)، هوا خنک و بارانی است و گردشگران کمتری به مارماریس سفر می‌کنند. اما برای دیدن رنگارنگ شدن باغ‌ها و فرشتگان گردشگری این فصل هم جذاب است.

در فصل زمستان (دسامبر تا فوریه)، هوا سرد و بارانی است و بسیاری از هتل‌ها و رستوران‌ها در این فصل بسته هستند. این فصل برای سفر به مارماریس مناسب نیست.

بنابراین، بهترین زمان برای سفر در فصل بهار و تابستان است. با این حال، بهتر است قبل از سفر، پیش بینی هوا را بررسی کنید و بسته به شرایط هوایی مناسب‌ترین زمان برای سفر را انتخاب کنید.

هزینه‌های سفر به مارماریس

هزینه‌های سفر به مارماریس به شدت به تاریخ سفر، مدت اقامت و نوع اقامتگاهی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. برای کاهش هزینه‌ها، بهتر است پروازهای چارتر را در نظر بگیرید و اقامت در هتل‌های کوچک‌تر و خانه‌های مسافرانه را در نظر بگیرید.

مسائل امنیتی

همانند سایر شهرهای توریستی، باید در نظر داشت که در مارماریس نیز مسائل امنیتی وجود دارد. بهتر است هرگز اشیای گران‌قیمت خود را در خودروی اجاره‌ای خود نگه ندارید و از تمامی موارد ارزشمند خود مثل پول، گوشی و دوربین عکاس در محل مناسب نگهداری کنید.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.